Thursday, April 23, 2009

kekasihku seru...



Cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama jimmy.dia ni org johor…Die ade awek name Julie.julie nih dok kt perlis..Diorng nih tak pernah jumpe sblom nih, juz msg n call aje..Gambar pon diorng tak pernah tengok sbb mereka hanya memakai nokia 3310iDiorng dah tak tahan nk jumpe sngat2…Diorng pon berpakat akan berjumpe pada hari raye pertama..Dan diorng brcadang utk berjumpe di rumah julie..Julie telah beritahu keluarga dia yg jimmy akan dtng beraya kerumah mereka..Pada seminggu sebelom hari raye, Julie terlibat dgn satu kemalangan..Mayat julie selamat dikebumikan. .
Seluruh keluarga Julie sgt bersedih atas pemergian Julie..Julie di dapati terkoban dalam kemalangan tersebut..Akan tetapi,jimmy tidak mengetahui hal ini..Kebetulan, hp jimmy rosak pada hari kematian Julie..Sehari sebelum raya, baru lah hp dia siap dibaiki…Apabila hp da ok,jimmy terus msg Julie..Mesej yg dihantar oleh jimmy tersebut semua di'reply'..Pada hari yg ditetapkan,dgn alamat yg pernah diberi oleh Julie kpd jimmy..
Jimmy bertolak dr johor pd subuh awl syawal,dan smpai di perlis pd ptng ari 2 juga dengan memandu kereta proton wira 1.6 kepunyaan kwn baiknya…Bila smpai shj dirumah Julie,dia terus bagi salam dan memperkenalkan diri kepada ibu bapa Julie..Ibu bapa Julie pon menyuruh jimmy duduk..Mereka perbualan dgn bertnya tentang diri jimmy..tetapi mata jimmy terjenguk2 kearah dapur dan bilik2 yg ade dirumah tersebut kot2 ade Julie keluar atau menyorok dri dia..Jimmy semakin tidak senang duduk..Setelah lama berbual,jimmy pun tny pasal Julie kerana beliau tak tahan nk berjumpa dgn Julie..
Ibubapa Julie menyarankan supaya jimmy banyak bersabar…Jimmy semakin hairan,dan bertanya kepada ibubapa Julie,"kenapa makcik ngan pakcik??! ape yg da berlaku pd Julie??""Julie telah meninggal dunia" kata ibu Julie..Jimmy semakin kehairanan..Jimmy bertanya"bila mak cik?? sbb apa??"Ibu bapa Julie pon menceritakan tentang hal kejadian..Jimmy agak terkejut,Tetapi jimmy tidak percaya kerana beliau ade sms dgn Julie sebelum berangkat ke perlisJimmy pun tunjuk semua sms itu kpd ibu bapa Julie..Setelah membaca dan melihat no telefon tersebut,ibu bapa Julie hairan kerana cara sms dan no telefon itu memng Julie yg punye…Utk mendapatkan kepastian,ibu bapa Julie bawak jimmy ke tanah perkuburan Julie..Jimmy masih tak berpuas hati dan mengorek kubur Julie…Memang betul Julie sudah mati dan berada didalm kubur tersebut..Jimmy semakin hairan dan ketakutan…Sebelum julie meninggal,julie telah berpesan kpd org tua die supaya kalo dia mati, tanam skali hp die sbb die terlalu syg kt hp nih..
Ibu bapa Julie turut menceritakan hal ini kepada jimmy..Jimmy pon cuba sms Julie didepan ibu bapa Julie,"awk tgh wat pe??"Tidak lma kemudian,hp jimmy berbunyi dan ade satu sms diterima,apabila buka shj sms tersebut,kesemua mereka terkejut beruk kerana sms itu dibalas oleh Julie dan sms tersebut berbunyi"Takde wat pape pun..awak dah smpai ke??"Jimmy semakin panic dan membalas "ibu bapa awk kata awk da MATI??"Dan Julie pon balas "memng says da meninggal.."Jimmy cuba beranikan diri dan membalas semula sms tersebut dgn
"ABES 2,MCM MANE AWK BOLEH BALAS SEMUA SMS SAYA??"
Tidak lama kemudian,hp jimmy pon berbunyi lg..Kesemua mereka menjadi semakin panik,takut dan mcm bermain difikiran mereka semasa jimmy hendak membaca sms tersebut..Apabila mereka baca sms tersebut,mereka jd terkejut BEROK & kehairanan n terpinga-pinga…Kerana sms etrsebut berbunyi

"DIGI ADA DIMANA-MANA - KU BERSAMAMU..."

… hahahahahahahahahaha….